Telefon
0511-215 50
Måndag - onsdag
08.00 – 12.00
Torsdag - fredag
Stängt Kundtjänst stängd vecka 30
Missat telefontiden?
Mejla gärna in ditt ärende, där finns vi tillgängliga varje vardag och återkopplar inom kort.
Välkommen till vår kundtjänst – här hittar du de vanligaste frågorna vi får just nu.
Om du inte hittar det du söker kan du klicka dig vidare bland frågorna nedan eller kontakta oss direkt. Vi svarar på dina frågor alla vardagar i veckan.
Vårt huvudkontor hittar du på Sven Adolf Norlings gata 35 i Skara. Kontoret är delvis bemannat av vår kundtjänst. För att avtala en tid, kontakta oss först på 0511-21550.
Om du är mikroproducent och skickar ut el på nätet, kan du teckna ett avtal för att vi ska köpa din överskottsproduktion för
* Timspot
Förutsättningen är att du är elkund hos oss och att du under ett kalenderår köper minst lika mycket el från oss som du säljer.
Mer information hittar du här
Ring vår kundtjänst på 0511-215 50 eller mejla till info@billingeenergi.se om du vill teckna avtal.
I övrigt går det inte att överlåta eller överta ett elavtal.
Om du önskar säga upp ditt elavtal på grund av flytt behöver du endast göra en flyttanmälan till ditt elnät, så sägs ditt elavtal med oss upp per automatik samma datum som du avregistreras från elnätet.
Flyttar du i Lidköping, Skövde eller Skara?
Här finner du telefonnummer till respektive elnät:
Lidköping Elnät 0510-77 11 30
Skövde Energi 0500-49 36 60
Skara Energi 0511-321 00
Gäller flytten någon annan ort?
Kontakta ditt lokala elnät.
Önskar du se över möjligheten att flytta med ditt elavtal till en ny adress eller hjälp att teckna ett avtal för din nya adress?
Kontakta vår kundservice på 0511-21550
Läs mer här.
Telefon
0511-215 50
Måndag - onsdag
08.00 – 12.00
Torsdag - fredag
Stängt Kundtjänst stängd vecka 30
Missat telefontiden?
Mejla gärna in ditt ärende, där finns vi tillgängliga varje vardag och återkopplar inom kort.
Vill du komma i kontakt med kundtjänst eller någon annan hos oss? Du hittar alla våra kontaktuppgifter här nedan, Hör av dig så hjälper vi dig med ditt ärende eller din fråga.
Det är enkelt att vara kund hos oss var du än bor.
Oavsett vart i Sverige du vill bosätta dig så kontakta vår kundservice, så ser vi till att kraften fortsätter komma som vanligt.
Ja, om du tecknat ett avtal på distans kan du ångra dig inom 14 dagar enligt
2 kap. 2 § i lagen om distansavtal. Du är dock skyldig att betala för den el du förbrukat under perioden. Kontakta kundservice om du vill utnyttja ångerrätten.
Om du inte är nöjd med hur vi har hanterat ditt ärende ska du i första hand vända dig till vår kundservice på 0511 – 215 50 eller info@billingeenergi.se. Mer information om dina rättigheter som kund hittar du här.