Telefon
0511-215 50
Telefonöppettider
Måndag - torsdag 08.00 - 12.00
Fredag Stängt
Mejla gärna ditt ärende så hjälper vi dig så snart vi kan!
Vid storhelger och under semesterperioder kan avvikande öppettider förekomma
Vanliga frågor just nu
Här hittar du aktuella frågor från våra kunder. Hittar du inte det du söker? Se fler frågor nedan eller hör av dig till kundservice. Vi svarar på dina frågor alla vardagar i veckan.
Vårt huvudkontor hittar du på Sven Adolf Norlings gata 35 i Skara. Kontoret är delvis bemannat. För att avtala en tid, kontakta oss först på 0511-21550.
Om du är mikroproducent och skickar ut el på nätet, kan du teckna ett avtal för att vi ska köpa din överskottsproduktion för
* Fast ersättning 45 öre/kWh
* Månadsmedelspot + 5 öre/kWh.
* Timspot
Förutsättningen är att du är elkund hos oss och att du under ett kalenderår köper minst lika mycket el från oss som du säljer.
Mer information hittar du här
Ring oss på 0511-215 50 eller mejla till info@billingeenergi.se om du vill teckna avtal.
I övrigt går det inte att överlåta eller överta ett elavtal.
Om du önskar säga upp ditt elavtal på grund av flytt behöver du endast göra en flyttanmälan till ditt elnät, så sägs ditt elavtal med oss upp per automatik samma datum som du avregistreras från elnätet.
Flyttar du i Lidköping, Skövde eller Skara?
Här finner du telefonnummer till respektive elnät:
Lidköping Elnät 0510-77 11 30
Skövde Energi 0500-49 36 60
Skara Energi 0511-321 00
Gäller flytten någon annan ort?
Kontakta ditt lokala elnät.
Önskar du se över möjligheten att flytta med ditt elavtal till en ny adress?
Kontakta vår kundservice på 0511-21550
Läs mer här.
Telefon
0511-215 50
Telefonöppettider
Måndag - torsdag 08.00 - 12.00
Fredag Stängt
Mejla gärna ditt ärende så
hjälper vi dig så snart vi kan!
Vid storhelger och under semesterperioder
kan avvikande öppettider förekomma
Vill du komma i kontakt med oss? Hör gärna av dig till någon av oss nedan, så hjälper vi dig med ditt ärende eller din fråga.
Det är enkelt att vara kund hos oss var du än bor.
Oavsett vart i Sverige du vill bosätta dig så kontakta vår kundservice, så ser vi till att kraften fortsätter komma som vanligt.
Ja, om du tecknat ett avtal på distans kan du ångra dig inom 14 dagar enligt
2 kap. 2 § i lagen om distansavtal. Du är dock skyldig att betala för den el du förbrukat under perioden. Kontakta kundservice om du vill utnyttja ångerrätten.
Om du inte är nöjd med hur vi har hanterat ditt ärende ska du i första hand vända dig till vår kundservice på 0511 – 215 50 eller info@billingeenergi.se. Mer information om dina rättigheter som kund hittar du här.