Kontakta oss
Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig så fort vi kan för offert, elrådgivning eller övriga frågor.

HÖG BELASTNING: Just nu har vi extra hög belastning i vår kundtjänst. Vi vill tipsa er om att mejla in ert ärende till oss.

hur kan vi
stå till tjänst?

Har du frågor eller funderingar om elavtal, solceller eller elbilsladdning? Hör av dig till oss på kundservice, så återkommer vi så snart vi kan.

Mejla kundservice

Telefon
0511-215 50

Telefontider:

Måndag – Tisdag
08:00 – 15:00 (Lunch 12-13)

Onsdag – Torsdag
08:00 – 12:00

Fredag
STÄNGT

Mejla gärna ditt ärende till info@billingeenergi.se där vi finns tillgängliga utöver våra telefontider

Vid storhelger och under semesterperioder kan avvikande öppettider förekomma

 

 

Vanliga frågor just nu

Här hittar du aktuella frågor från våra kunder. Hittar du inte det du söker? Se fler frågor nedan eller hör av dig till kundservice. Vi svarar på dina frågor alla vardagar i veckan.

Vad är anvisningspris?
Anvisningspris får du om du inte har tecknat något elavtal. Anvisningspriset är oftast högre än det pris du får när du gör ett aktivt val. Vi rekommenderar att du tecknar ett elavtal. Välj mellan fast eller rörligt pris, det tar bara några minuter. Teckna här via vår hemsida (Bygg ditt elavtal) eller ring oss så fixar vi ett avtal via telefon. Vill du läsa mer om anvisningspris klickar du här.
Vart kan jag besöka Billinge energi?

Vi har ett lokalkontor i Falköping på storgatan 9C och huvudkontor i Skara på Sven Adolf Norlings gata 35.

Vad betalar ni för min Mikroproduktion som jag producerar?

Om du är Mikroproducent och skickar ut el på nätet, så köper vi din överskottsproduktion för
* Fast ersättning 45 öre/kWh
* Månadsmedelspot + 5 öre/kWh.
* Timspot
Förutsättningen är att du är elkund hos oss och att du under ett kalenderår köper minst lika mycket el från oss som du säljer. Ring oss på 0511-215 50 eller mejla till info@billingeenergi.se om du vill teckna avtal.

Kan jag överta eller överlåta elavtal?
Om du eller den du vill överlåta avtalet till är skriven på den adress elavtalet gäller så kan en överlåtelse ske.
I övrigt går det inte att överlåta eller överta ett elavtal.
Vem kontaktar jag vid flytt?

Flyttar du i Lidköping, Skövde eller Skara?
Då kontaktar du lokal kundservice på respektive ort:
Lidköping Elnät 0510-77 11 30
Skövde Energi 0500-49 36 60
Skara Energi 0511-321 00

Gäller flytten Tidaholm, Götene, Falköping eller någon annan ort?
Kontakta kundservice 0511-215 50

Läs mer här.

Gå till alla frågor & svar

Kontakt

Telefon
0511-215 50

Telefontider:

Måndag – Tisdag
08:00 – 15:00 (Lunch 12-13)

Onsdag – Torsdag
08:00 – 12:00

Fredag
STÄNGT

Mejla gärna ditt ärende till info@billingeenergi.se där vi finns tillgängliga utöver våra telefontider

Vid storhelger och under semesterperioder kan avvikande öppettider förekomma

info@billingeenergi.se

 

Vi på Billinge Energi.

Vill du komma i kontakt med oss? Hör gärna av dig till någon av oss nedan, så hjälper vi dig med ditt ärende eller din fråga.

Erik Hellman
Sälj B2B
0705315408
Marcus Gustafson
VD
0511-215 61
Nathalie Lindgren
Gruppchef, Marknad
Mia Andersson
Controller
0511-215 62
Gustav Löfving
Marknad B2B/energitjänster
0768526607
Angelica Svensson
Marknad
0511-21550
Amelia Forsmoo
Marknad
0511 - 215 50
Lisa Ekman
Marknad
051121550

ta med kraften när du flyttar.

Det är enkelt att vara kund hos oss var du än bor. I Lidköping, Skövde, Skara och Vinninga kontaktar du bara ditt lokala nätbolag inför flytten. Bor du i övriga Skaraborg eller någon annanstans i Sverige? Kontakta vår kundservice, så ser vi till att kraften fortsätter komma som vanligt.

Bra att veta inför flytt

Vanliga frågor & svar
Hur gör jag för att teckna ett elavtal?

Du bygger enkelt ett elavtal som passar dig direkt här på vår webbplats. Klicka bara på Privat eller Företag och välj ”bygg ditt elavtal”. Du är också välkommen att ringa oss på 0511-215 50 så hjälper vi dig över telefon.

Här hittar du information på

Svenska

Engelska

Farsi

Tyska

Arabiska

Har jag ångerrätt på mitt elavtal?

Ja, om du tecknat ett avtal på distans kan du ångra dig inom 14 dagar enligt

2 kap. 2 § i lagen om distansavtal. Du är dock skyldig att betala för den el du förbrukat under perioden. Kontakta kundservice om du vill utnyttja ångerrätten.

Varifrån kommer elen?
Vi handlar på den nordiska elbörsen Nord Pool, och har avtal med lokala producenter av energi från förnybara källor som sol, vind, vatten och biogas.
Säljer ni solceller?
Ja, vi säljer solceller och hjälper dig hela vägen från planering till installation. Läs mer här.
Vad gör jag om jag inte är nöjd?

Om du inte är nöjd med hur vi har hanterat ditt ärende ska du i första hand vända dig till vår kundservice på 0511 – 215 50 eller info@billingeenergi.se. Mer information om dina rättigheter som kund hittar du här.

Var hittar jag mina avtalsvillkor?
Aktuella avtalsvillkor finns här.