Kontakta oss
Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig så fort vi kan för offert, elrådgivning eller övriga frågor.

Ett fåtal kunder har fått fel rörligt elpris på sitt börsavtal på senaste fakturan, läs mer här.  Läs mer

Laddstolpar FAQ
Vanliga frågor om laddstolpar

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om våra laddstolpar.

 

Symboler och färgkoder på laddare

Grönt

Laddaren fungerar och är ledig.

Blått

Laddaren laddar eller har laddat klart

Rött

Något är fel. Laddare kan ha tappat uppkoppling.
Har du kopplat in dig rätt/ startat laddning rätt. T.ex. om kabel ansluts till en låst laddare och du inte startat laddning med appen eller till appen ansluten rfid-bricka startar inte laddning och laddaren kan visa rött ljus/rött kryss.
Du kan åtgärda detta genom att koppla ut kabeln och återansluta och starta laddningen via appen eller med rfid-bricka.

Gult

Något är fel, men inte lika allvarligt som om det lyser rött. Kan bero på att kabeln inte satts i tillräckligt.

Vilken uppdaterad version måste jag ha i min mobila enhet?

Android: 4,4 eller senare

Apple: ISO 10,0 eller senare

 

Frågor om våra laddstolpar.

Jag har laddat ner appen för att ladda bilen i era laddstolpar. Men hur fungerar det med nyckeln?

Appen Laddkartan funkar som en laddningsnyckel när man registrerat ett konto i den och kopplat ett betalkort till det kontot. Det betyder att man kan starta laddning direkt med hjälp av appen. 

Hur vet jag vilket uttag som är A och B?
När man tittar på laddaren framifrån sitter Uttag A alltid på laddaren vänstra sida och uttag B på laddarens högra sida.

Behöver jag RFID-bricka om jag alltid använder appen?

Nej. Man kan välja att ladda med vår app Laddkartan eller med RFID-bricka som man beställer i appen. Många fäster dock brickan på bilnyckelringen och tycker det är smidigare.
Vad kostar det per kWh att ladda bilen?
Aktuella priset hittar du i appen, laddkartan
Laddaren står på en avgiftsbelagd parkering, måste jag betala P-avgift när jag laddar?
Ja, är det en avgiftsbelagd parkering måste även den betalas separat.

Laddaren lyser grönt och allt verkar vara i sin ordning med laddaren, men jag kan inte ladda?

Kontrollera att du laddat ner laddkartan, lagt upp din betalningsinformation i appen samt godkänt betalkortet för internetköp på din internetbank.

Om det fortfarande inte fungerar kontaktar du vår support på 0511-21550

Jag får inte loss laddsladden från laddboxen!?

Oftast har en laddhasp låst sig. Börja med att trycka in laddsladden ordentligt i laddboxen igen och försök därefter ta loss laddsladden igen.

Om det fortfarande inte fungerar kontaktar du vår support på 0511-21550