Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om våra laddstolpar.
Symboler och färgkoder på laddare
Grönt
Laddaren fungerar och är ledig.
Blått
Laddaren laddar eller har laddat klart
Rött
Något är fel. Laddare kan ha tappat uppkoppling.
Har du kopplat in dig rätt/ startat laddning rätt. T.ex. om kabel ansluts till en låst laddare och du inte startat laddning med appen eller till appen ansluten rfid-bricka startar inte laddning och laddaren kan visa rött ljus/rött kryss.
Du kan åtgärda detta genom att koppla ut kabeln och återansluta och starta laddningen via appen eller med rfid-bricka.
Något är fel, men inte lika allvarligt som om det lyser rött. Kan bero på att kabeln inte satts i tillräckligt.
Android: 4,4 eller senare
Apple: ISO 10,0 eller senare
Frågor om våra laddstolpar.
Jag har laddat ner appen för att ladda bilen i era laddstolpar. Men hur fungerar det med nyckeln?
Appen Laddkartan funkar som en laddningsnyckel när man registrerat ett konto i den och kopplat ett betalkort till det kontot. Det betyder att man kan starta laddning direkt med hjälp av appen.
Behöver jag RFID-bricka om jag alltid använder appen?
Laddaren lyser grönt och allt verkar vara i sin ordning med laddaren, men jag kan inte ladda?
Kontrollera att du laddat ner laddkartan, lagt upp din betalningsinformation i appen samt godkänt betalkortet för internetköp på din internetbank.
Om det fortfarande inte fungerar kontaktar du vår support på 0511-21550
Jag får inte loss laddsladden från laddboxen!?
Oftast har en laddhasp låst sig. Börja med att trycka in laddsladden ordentligt i laddboxen igen och försök därefter ta loss laddsladden igen.
Om det fortfarande inte fungerar kontaktar du vår support på 0511-21550