Bra att veta för dig som ska flytta
Flyttar du i Lidköping, Skövde, Skara eller Vinninga?
Då kontaktar du våra lokala kundtjänster på respektive ort:
Lidköping Elnät 0510-77 11 30
SkövdeNät 0500-49 36 60
Skara Energi 0511-321 00
Gäller flytten någon annan ort?
Kontakta kundservice 0511-215 50
Ska du flytta in?
Anmäl flytt till ditt elnätsbolaget i god tid före inflyttning för att vara säker på att få el levererad till din nya adress.
Välj ett elavtal med Billinge Energi
Därefter kan du teckna ett elavtal.
För att teckna ett elavtal behöver du uppge följande uppgifter för att starta din leverans;
• Personnummer
• Namn
• Adress
• Telefonnummer
• Startdatum
Samma person som står på elnätsavtalet måste stå på elhandelsavtalet.
Om du bor på en ort där vi inte har samarbete med nätbolaget måste du också uppge anläggnings-id och områdes-id. Dessa uppgifter får du av nätbolaget.
Eftersom vi samarbetar med de lokala elnätbolagen i Lidköping, Skara och Skövde får du el- och nätkostnader på samma faktura. På andra orter får du en separat digital faktura på elkostnaderna. Du kan välja e-faktura och/eller autogiro för att få en smidigare betalning om du vill.
Om du inte gör ett aktivt val och tecknar elavtal får du ett anvisningspris, vilket oftast är dyrare.
Ska du flytta ut?
Som kund hos Billinge Energi kan du flytta med ditt elavtal till din nya adress. Vänd dig till kundtjänst, så hjälper vi dig med det praktiska. Dock behöver du säga upp avtalet med ditt elnätsbolag, eftersom det är knutet till din nuvarande adress. Tänk på att säga upp avtalet i god tid innan du flyttar, eftersom du är betalningsansvarig i upp till en månad efter att du anmält flytt. Det här behöver du för att kunna anmäla flytt:
• Personnummer eller kundnummer
• Namn, adress och telefonnummer
• Ny adress dit din slutfaktura ska skickas
• Vilken dag elabonnemanget ska upphöra
• Namn på nästa boende eller fastighetsägare